2013-08-15




Tojásos Karfiol pörkölt . . .




Egyszerűen elvarázsol ez a zöldség...nagyon szeretem! Sütve, főzve, párolva....Unokahúgomnál ettem először , aztán másodszor jól megfőztem! Családi siker lett. . . így többször is előfordul nálunk.
Tudom, nem nevezném a legszebb ételek kategóriájába, de az íze . . .hm  . . . :)






Hozzávalók . . .4 személyre


1 közepes fej karfiol
1 fej vöröshagyma
olaj, só, őrölt bors
Édes őrölt paprika
vékony szelet füstölt szalonna felkockázva
1-2 fokhagyma gerezd
friss paprika, paradicsom
zöldség alaplé
3-4 db egész tojás(opcionális)



Elkészítése . . .


Hagyományosan pörkölt alapot készítek. Szándékosan nem írtam mennyiségeket, mert ugye, ahány ház, annyi szokás. Karfiolt megmossuk és rózsáira szedve pörkölt alaphoz adjuk, majd zöldség alaplével felöntve, fedő alatt puhára pároljuk. Tetszőlegesen fűszerezzük.Aki szereti a csípőset chili paprikával megbolondíthatja az ételt. Mi szeretjük tojásos változatban, így 4 tojást villával habosra vertem és  óvatosan a pörkölthöz kavartam.
Petrezselymes párolt rizzsel kínáltam.
Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések: