2013-08-14



"Hamis Marcipán" falatkák . . .






Hétvégén családi pikniket tartottunk, ez alaklomból készültek el ezeket a kis rudacskák. 
Nagy sikere volt aminek igazán örültem :)))
Elkészítése roppant egyszerű, csak kicsit pepecselős a mártogatós rész, de sebaj a végeredményért megéri !!!
Mandula íz kedvelőinek "ajánlom" szeretettel . . .


Hozzávalók . . .  kb 70 db-hoz

10 dkg búzadara
20 dkg porcukor
5 dkg vaj
15 dkg darált háztartási keksz
8 ek tej, csipet só
1 ek mandulaaroma
1 ek kókuszreszelék
pár csepp zöld ételfesték (opcionális)

Bevonáshoz . . . 

15 dkg csokoládé, 1 ek étolaj






Elkészítés .  . .


A tejet csipet sóval mikróban felforrósítom és kivéve elkevergetem benne a búzadarát, és lefedem.Mikor kissé megpuhult akkor jó.A darált kekszet és porcukrot, kókuszreszeléket és a mandula aromát a darával alaposan összedolgozom, majd az olvasztott vajjal puhítom az állagát.  Jól átgyúrom és folpakba csomagolva hűtőbe teszem 2-3 órára. Majd szobahőn egy kicsit megpuhul és a masszát 4 cipóra vágtam,majd egyenként ujjnyi vastag hurkákat sodortam. Éles késsel egyenlő részekre szabtam és olvasztott csokoládéba mártottam. Sütőpapírra helyezett rácson csücsültek száradásig. Hűtőbe téve teljesen megkeményedik  a csokoládé, így lehet szépen tálalni :)









 Tipp . . .

A csokoládét forró gőz felett olvasztottam, majd gőzről levéve kevertem bele az olajat, amitől szebb fényt kap a csokoládé bevonásunk.
2 db hústű segítségével végeztem a mártogatást, így elég haladósnak bizonyult a dolog :)
kimaradt kis marcipánokkal díszítettem a formákat.
Csokis fürdőzés után kicsit meg kell kössön  a máz, mert ha hirtelen tesszük hűtőbe, kicsapódik a zsiradék a csokiból és fehér foltos lesz!










Nincsenek megjegyzések: