2013-05-13





Hortobágyi húsos palacsinta . . . 











Eredetileg előételként szolgálják fel éttermekben 
ezt a laktató húsos tésztát, de nálunk  a főétel szerepét
 is kiválóan betöltötte :)












Hozzávalók
 a palacsintához . . . 




30 dkg liszt 

3 egész tojás 
csipet só 
2 dl tej
3 dl szódavíz 
olaj a sütéshez

Hozzávalókat csomó mentesre keverjük és állni hagyjuk úgy 30 percet. 
Majd felforrósított serpenyőben, kevés olajon,
 kissé  "vaskosabb" palacsintákat sütünk . 
A kisült tésztákat letakarva melegen tartjuk.











Töltelékhez . . .




50 dkg darált pulyka combot 

egy közepes  fejnyi, apróra vágott , megpirított vöröshagymára téve,
 sóztam,  borsoztam,  pirospaprikáztam.
 Egy gerezd fokhagymát préseltem bele és egy egész feldarabolt
friss paradicsommal,  paprikával ízesítettem.
 Kb 3 dl laplével felöntöttem, hogy bőven maradjon szaft a mártásnak :)
Puhára párolt darált húst szűrős szedőkanál segítségével 
a palacsintákra halmoztam, és feltekertem szépen sorjában
 (nekem 12 db termetes tekercs lett ebből a mennyiségből)
A lábasban megmaradt szaftot teáskanálnyi liszttel sűrítettem
 és 2 dl tejfölt kevertem hozzá.  Közvetlen fogyasztás előtt locsoljuk 
a szósszal a palacsintákat, mert a  tészta igen hamar felszívja!  
Tejfölt  kínáltam hozzá :)





























Nincsenek megjegyzések: