2013-05-04


Kenyértölcsér . . .



Kenyérke formája nagyon megtetszett Limaránál (tőle csentem az ötletet) a tészta receptjével  játszottam kicsit. Vidám, jópofa kiegészítője lett könnyű ebédünknek. Különösen a két kicsi értékelte az újdonságot . . . igaz először trombitának használták :) 


Hozzávalók . . .  12 db-hoz

25 dkg liszt
1 dkg friss élesztő 
1 csipetnyi só
1 tk cukor
1,25 dl langyos víz
1 ek olaj
1 kk friss/szárított oreganó (opcionális)


Kenéshez tojás . . .


Elkészítés . . .

Langyos vízben elkeverjük a cukrot és az élesztőt, felfuttatjuk. Olajat és sót is hozzákeverjük,majd lisztet is hozzá adagoljuk. Ízlés szerint oregánóval pikánsabbá tehetjük leendő tölcséreinket. Alaposan kidolgozzuk tésztánkat és letakarva meleg helyen kelni hagyjuk( kb 20 perc) Amikor szépen feljön a tésztánk, újból átgyúrjuk, ezzel a levegőt kipréseljük belőle. Újbóli kelesztés következik (kb 20 perc)
Mivel nekem nincs tölcsér formám így nekiláttam gyorsan papírguriga, ragasztó szalag és alufóliával  felhasználásával a formagyártásnak :)   




Sütőt 180°C-ra légkeverésre állítjuk.
Tészta másodszorra is megkelt- téglalap alakúra nyújtjuk és pizzavágó segítségével 2 cm-es csíkokra vágjuk. Majd ezeket a csíkokat szépen feltekerjük tölcsér formáinkra. Sütőpapírral bélelt tepsire állítva,tojással lekenjük. Szezámaggal is megszórhatjuk (ez nekem kimaradt)  15  perc alatt aranybarnára sütjük.




 Sütőből kivéve pár percet pihentessük a tölcsérkéket, mert így egyszerűbb egy enyhe csavaró mozdulattal  eltávolítani  az alufóliás formákat.
Felhasználását fantáziátokra bízom . . . én friss majonézes salátával töltöttem és rántott hagymakarikákkal kínáltam. Kicsit csak úgy magában is szívesen elmajszolták :)





Nincsenek megjegyzések: