2013-08-28



Pizzagolyók . . .






Annyi,de annyi helyen láttam már ezt a finomságot elkészítve, 
ideje volt a saját variáns elkészítésének  is... 
Tenyerébe illő illatos golyóbisok sültek ki, kívülről a megolvadt sajttal körülvéve, szám szerint 24 . . .



Hozzávalók . . .

~ tésztához...

50 dkg liszt
2,5 dl langyos víz
2 dkg friss élesztő
1 tk cukor
1 kk só
1 tk oregano
1 dl olíva olaj (napraforgó is jó:)

~ töltelékhez...
  
24 db szalámi kocka(vagy sonka, kolbász...)
24 szeletke mozzarella sajt
24 friss bazsalikom levélke 
tömlős sajt
kethup

~ kenéshez...
 1 tojás





Elkészítés . . .

Langyos cukros tejben  felfuttatjuk az élesztőt. Többi hozzávalóval együtt rugalmas tésztát gyúrunk.
Meleg helyen duplájára kelesztjük.
Kelt tésztánkat két cipóra osztjuk . Lisztezett felületen kinyújtjuk tésztánkat és 12 db négyzet alakra vágjuk. Mozzarella,szalámi,ketchup sajtkrém kombinációval töltöttem, majd sarkokat átellenben áthajtottam és aljukat kissé összecsípve és golyó alakra igazítottam. Sütéshez egy kerek tortaformát választottam. Sütőpapírral béleltem és ebbe rakosgattam a golyóbisokat szépen sorba :)
Tetejüket felvert tojással kentem és friss kakukkfűvel hintettem.
Előmelegített sütőben 180 fokon 20 25 perc alatt aranybarnára sültek.






Tipp . . . 

Tálaláshoz az egyszerű ketchupon kívül, ízesített mártásokat is kínálhatunk...például...

1.~ csípős változatnál- egy kis dobozos tejfölben elkeverünk 2 ek csípős ketchupot,
1 kk erős paprikakrémet,1 gerezd zúzott fokhagymát, vagy

2.~mediterrán változatnál... 2,5 dl darabolt paradicsom konzervet hozzáöntünk egy kevés olívaolajon megpárolt kis fej apróra vágott vöröshagymához. Sózzuk, borsozzuk,
 1-1 kk oreganó-bazsalikom-kakukkfű keverékkel ízesítjük, és turmixoljuk.







Nincsenek megjegyzések: