2013-10-18







Fehér Csokis- Kakaós torta . . . 










Nagy megtiszteltetés ért a napokban . . .  felkértek legyek tanú egy házassági fogadalom tételnél.
Örömmel tettem eleget eme kötelezettségnek, igen ám, de üres kézzel mégsem mehetek, így ezzel a tortával próbáltam kifejezni gratulációmat az újdonsült párnak ;)






Hozzávalók . . .



 - piros tésztához (Red Velvet)...

36 dkg liszt
24 dkg cukor
1 ek kakaópor
1 tk só
1 tk szódapor
2 tojás
23 dkg vaj
2.5 dl joghurt
1 ek almaecet 
1 tk vanília esszencia
1 1/2 ek piros ételfesték



~barna tésztához....

2 db tojás
2 ek liszt
2 ek porcukor
1 ek kakaópor
3 ek víz
1 ek olaj
1 mk sütőpor



~fehér krém...

6 ek tejszín
100 g fehér csokoládé
2 dl habtejszín


~barna krém...

6 ek tejszín
100 g étcsokoládé
2 ek Holland cukrozatlan kakaópor
5 dl habtejszín


~díszítés...

fehér fondant cukor pillangók

Málnalekvár( vagy valamilyen más savanykás lekvár) a tészta lapokra.



Elkészítés . . . 



Sütőt előmelegítem 175 fokra, szív alakú sütőformát kivajazom és lisztezem.

"Piros " tésztához -  a kakaót,- ételfestéket és a -vaníliát homogénné keverem, félre teszem.
Száraz hozzávalókat is összekeverem és szintén félre teszem.
A vajat a cukorral habosra mixelem és a tojásokat egyesével hozzá adom, jól kidolgozom.
Kis adagokban bele szórom a lisztes keveréket, majd a festékes massza következik.
Almaecetet és a szódaport kis tálban elkeverem, (ez pezsegni fog)
 így adom a kész masszához, amibe alaposan beledolgozom .
Előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütöm(tűpróba) 
Amikor elkészült pár percet várok és rácsra borítva hűtöm.

"Barna" tészta - 2 tojást a porcukorral habosra keverem, majd a lisztes-kakaós-sütőporos keveréket bele szóróm és vizet és olajat csorgatva hozzá lazítok a tészta szerkezetén. Kivajazott-lisztezett tortaformában 10-12 perc alatt készre sütöm(tűpróba)Rácsra téve kihűtöm.

"Fehér " krém - kis lábasban tejszínt hevítek, majd bele tördelem a csokoládét. Addig melegítem az elegyet,amíg a csoki teljesen el nem olvad.Tűzről levéve langyosra hűtöm. Habtejszínt kemény habbá verem és a fehér csokis masszát óvatosan beleforgatom, hűtőbe teszem.

"Barna" krém - edényben tejszínt hevítek, majd bele tördelem a keserű csokoládét. Addig melegítem amíg a csoki teljesen el nem olvad, majd tűzről levéve hozzá szórom a kakaóport, a masszát simára keverem, langyosra hűtöm.
 Habtejszínt  kemény habbá verem és a keserű csokis-kakaós elegyet óvatosan  hozzá forgatom,
 az így elkészült krémet hűtőbe teszem.

A kihűlt "piros" tésztát félbe vágom, egyik felét tortatálra téve málna lekvárral vékonyan megkenem, majd a "barna krémből" kanalazok rá és egyenletesen elterítem. Következik a "barna tészta" , amit szintén málnalekvárral vékonyan lekentem és ismét barna krémmel borítottam. Az egészet lefedtem a piros tortalappal és nagyon vékonyan,  fehér krémmel borítottam a tortát. A megmaradt kétféle krémeket nyomózsákokba töltöttem és rózsákat formázva (zárt csillagcsővel) díszítettem a tortát.
Megszárított fehér fondant pillangókat csücsültettem a krém tetejére.
Egyszerű, de egész mutatós torta sikeredett, aminek az újdonsült házasok remélem örültek :)























Nincsenek megjegyzések: