2013-04-24



Mini zserbó korongok . . .








Darált dióból és mogyoróból  el lettünk látva kedves szomszéd asszonyom által. Egyszerű és gyors finomságot kutatva akadtam Piszke receptjére, aminek tökéletes ízvilága, családom minden tagját  levette a lábáról.  A tésztában  nincs tojás ezért  omlósabb állagú. 

Erősen közelít a zserbó-élményhez, mégis más . . . dió- falatnyi boldogság :)



Hozzávalók: 
(40- 45 db-hoz)
         
             
-tésztához:

20 dkg vaj
30 dkg liszt
15 dkg porcukor
1 kk. vaníliakivonat
 fél csapott kk. só

-a töltelékhez:

7 dkg darált  dió
 két evőkanál sárgabarack lekvár
 étcsokoládé a tetejére (opcionális)



Elkészítés:



A vajat és a lisztet hidegen elmorzsoltam , majd  hozzáadtam a porcukrot, sót és a vaníliakivonatot   Két rudat sodortam belőle és  hűtőbe raktam. ( minimum 1 órára)
A hűtőből kivéve a rudakat kb. 1 centis szeletekre vágtam és golyóvá formáztam( kb dió nagyságúra)



     



 A tésztát hagyni kell szobahőn felmelegedni , mert különben repedezni fog, amikor a golyók közepét lyukasztjuk.

A golyók közepébe mély lyukat nyomtam egy gömbölyű végű fakanál végével, megtöltöttem a sűrű állagú dió-lekvár keverékkel. 180 fokra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem. Kicsit még puhák a kekszek, de tovább sütni nem kell.Rácsra téve hűtöttem ki.
A csokimáz opcionálisan kerülhet rá. A töltelékben nincs cukor,mert a tésztában van elegendő mennyiség.



      



Nagyon élvezetes ízélmény! Kár kihagyni!









Nincsenek megjegyzések: