2013-04-30



Húsos pite . . .
angol zellerrel és friss paradicsommal






Első húsos pitém . . . a la'Olajbogyó . . . szerencsére és óriási örömömre nagy sikere volt a vacsinál.

Fiúk csípős almapaprikával, a kicsik csemege ubival kombinálták. Friss kevert saláta volt a terv, de nagyon éhes volt a társaság :)


Hozzávalók:

pite tésztához . . .

50 dkg lisz
25 dkg margarin

töltelékhez . . .

50 dkg darált hús ( nálam disznó comb)
1/2 fej vöröshagyma
 2 db angol zellerszál nyél
 3 db hámozott paradicsom (lehet konzerv is)
só, bors, szerecsendió
2 gerezd fokhagyma préselve
2 evőkanálnyi friss petrezselyem 
kevés kakukkfű( intenzív íze van)
1 ek mustár
1 egész tojás
1 ek liszt vagy étkezési keményítő

kenéshez . . .
1 tojás sárgája


Elkészítés :


Először pite tésztámat készítettem el az előzőleg leírtak szerint. http://vargaani.blogspot.hu/2013/04/omlos-piteteszta.html 


Majd a húsos töltelék következett. Kevés olajon megpirítottam az apróra kockázott hagymát, rátéve a darált húst, fehéredésig pároltam. Fűszereztem sóval, borssal, szerecsendióval, friss kakukkfűvel, mustárral. Zeller szárakat és a  paradicsomokat kockára vágva raguhoz kevertem. 1 egész tojást ütöttem bele majd  kevés vízzel elkevert keményítővel sűrítettem. A frissen vágott maroknyi  petrezselymet is bele forgattam. . . rottyant egyet és kész ( felesleges zsiradékot lekanalaztam a ragumról!)







Sütőt előmelegítettem 180°C -ra (légkeverés, alsó-felső sütés)
A szobahőn kicsit puhult  2/3 tésztámat kivajazott piteformányira nyújtottam (kicsi peremet hagyva)és villával több helyen megszurkálva 10 percig elősütöttem.
Sűrű ragut ráhalmozva elegyengettem és a maradék 1/3 tésztával díszítettem.
1 tojás sárgájával lekentem.Majd újabb 15 percig sültőbe tettem.
Amikor kissé megpirult a pite teteje, kivéve a sütőből  pár percet állni hagytam, hogy szépen szeletelhető legyen (és a kiáramló gőz meg ne égesse kezemet ! )






Másnap reggelire Dorcival, csak úgy hidegen befaltuk a megmaradt 2 szeletkét :)
Jó kísérletezést! Megéri! 





Nincsenek megjegyzések: