2015-02-24







Knédli/Gőzgombóc/Párán főtt...












A cseh/szlovák eredetű gőzölt kenyérke, könnyed tésztaféle, 
ami szerintem legfőképpen arra hivatott, hogy a 
finomabbnál-finomabb szaftok egy cseppje se menjen kárba :D
Más esetben, mikor édességre vágyunk, lekvárral is tölthetjük, 
vagy akár cukrozott pirított dióba/mákba hempergetjük.
Sokoldalú felhasználásának mindenki legyen kipróbálója! 
Édes verziójáról olvashattok nálam is :D




Hozzávalók...
(16 db-hoz)


50 dkg liszt

5 dkg vaj(puha)
2 db tojás
csipet só
1 tk cukor
2 dkg friss élesztő

1 dl tej







Elkészítés...




Langyos tejbe elkeverjük a cukrot, friss élesztőt
megvárjuk míg felhabosodik, azaz gyors kovászt készítünk. 
Puha vajat elmorzsoljuk a lisztben, sózzuk és hozzá 
a megérlelt kovászt. Jól gyúrható lágy tésztát kell kapjunk
nem folyós!!!)Fánk tésztához hasonlítanám az állagát. 
Túlságosan keménynek gondolnánk,langyos tejjel lágyíthatunk rajta.
 Az alaposan kidolgozott tésztát letakarva, meleg helyen,
 duplájára kelesztjük.
Enyhén lisztezett munkafelületen hengerré sodorjuk 
és 16 részre vágjuk.Igény szerint zsemlévé is gömbölyíthetjük,
de én ez esetben csak rusztikusan felszeltem :D
Egy széles edényben vizet forralunk és a tetejére
éppen illeszkedő...nálam fröccsenésgátlót tettem, amire
szép sorjában rácsücsültettem az idő közben még kicsit 
nagyobbra dagadó kelt tészta hupplikat.
Egy másik edénnyel lefedve 15 perc alatt készre párolódott
"zsemléket" legfőképpen szaftos ételek mellé kínálhatjuk.
Gyerkőceim hamar felismerték a tényt, hogy máskor 
lekvárral töltöttem és cukros-dióba/mákba hempergettem
ezeket a pihe-puha tészta kupacokat :D 
Így egy pár darabot, lekvárba "tunkolva"
diadalittas arccal jóízűen felfaltak :D





























Nincsenek megjegyzések: