2013-10-02






Ropogós Tésztakéregben Sült Zöldbab . . .











Zöldséges étel tésztába burkolva,azaz ízek koncentrációja bezárva ,
 hm... egy próbát megér :)
Fűszeres, magyaros, másnap is ízletes
 akár hidegen fogyasztva is .







Hozzávalók . . . 4 személyre



500 g fagyasztott leveles tészta 
500 g zöldbab
2-3 ek olaj
1 kis fej vöröshagyma
só,bors, őrölt pirospaprika
majoránna, friss paradicsom ,paprika
1 gerezd  zúzott fokhagyma
3 közepes tojás
2-3 ek burgonyapehely(vagy zsemlemorzsa)
2 dl zöldség alaplé


tetejére . . .

1 felvert tojás(kenéshez)
szezámmag,lenmag(szóráshoz)










Elkészítés . . .



Leveles tésztát szobahőre teszem kiolvadni.Sütőt előmelegítem 200 fokra.
Elkészítek egy pörkölt alapot, amire teszem a zöldbabot,
ízlésünknek megfelelően fűszerezve, puhára párolom. 
Amikor teljesen megpuhult a zöldbab, 3 tojást villával  felverek
 és a zöldséges ételhez keverem. 21 X 26 cm-es kerámia edény alját 
kibéleltem a kinyújtott leveles tészta felével, úgy hogy
 a tál oldalát is fedje, majd megszórtam burgonya pehellyel
 ( vagy zsemlemorzsával) és rá kanalaztam a zöldséges  tölteléket. 
Beborítottam a szintén kinyújtott tészta másik felével, amit most
 tojással kentem és villával több helyen megszurkáltam , 
hogy a gőzöknek legyen hol távozni sütés közben. 
A tészta másik feléből egy keveset elcsentem, díszítés gyanánt
 kis masnikat formázva belőle. Szezámaggal és lenmaggal szórtam.
 200 fokra előmelegített sütőbe tolva, aranybarnára sütöttem .
(kb 15-20 perc)Amikor elkészült az egytálételünk pár percet
 érdemes várni, hogy szépen tudjuk szeletelni.
Friss zöld salátával és savanyúsággal kínáltam.


























Nincsenek megjegyzések: