2013-12-10





Narancsos Oreo keksz csillagok ...










VKF 60. forduló --gesztenye-bonbonmania -- által szervezett fordulóban a csokis/kakaós kekszeké a főszerep. Először merészkedem játszani ebben a játékban, remélem olyan szeretettel fogadnak amilyen szeretettel én készítettem narancsos/kakaós csillagjaimat...









Hozzávalók ...

30 csillag párhoz
1 csésze=250 ml

Oreo keksz tészta...

1 1/4 csésze liszt
1/2 csésze Holland kakaópor

1 tk szódabikarbóna
1/2 tk sütőpor
csipet só
1/2 csésze porcukor
1/2 csésze puha margarin
1 db tojás

Narancsos keksz tészta...

10 dkg puha margarin
5 dkg porcukor
1 narancs leve + reszelt héja
1 db tojás
2 ek őrölt mandula(opcionális)
22 dkg finomliszt
2 ek kukoricaliszt

Narancsos töltelékhez...

5 dkg puha margarin
10 dkg porcukor
2 dkg étkezési keményítő
(vagy főzés nélküli vanília pudingpor)
1 ek narancslé
2 ek tejszín
1 narancs reszelt héja







 Elkészítés ...

Először a krémet készítsük el - a hozzávalókat egy kézi mixer segítségével habosra keverjük és felhasználásig hűtőbe tesszük. Amennyiben túl lágynak találnánk tegyünk hozzá porcukrot, ha pedig "kenhetetlen" lenne kevéske tejszínnel lágyítsunk az állagán.
 Töredelmesen bevallom nehéz volt megtalálnom az arany középutat:)
Vaj-cukor kikeverés, majd hozzá a felvert tojás narancs héjjal és narancs lével keverve. Lisztes keverékkel össze gyúrni(ha nem használunk őrölt mandulát, akkor + 2 ek lisztet adjunk a masszához)... 
Oreo keksznél - puha vaj-cukor-tojás kikever, majd kakaóporos lisztes-sütőporos keverékkel össze gyúrjujk...
Mindkét keksz megadott hozzávalóiból, külön-külön, jól gyúrható tésztát kapunk, amit fóliába csomagolva hűtőben pihentessünk 30 percet.
 Kukás zsákot félbe vágtam és azon dolgoztam a kekszek nyújtásánál és kiszúrásánál is egyaránt - nem akartam feleslegesen több lisztet a  tésztához dolgozni :) Mindkét ízesítésű tésztát kb 3 mm vastagságúra nyújtottam és csillag kiszúróval kivágtam a mintákat. Kb 30-30 csillag sikeredett. Előmelegített 180 fokos sütőben 8-10 perc alatt kisülnek a csillagok... Rácsra téve hűtjük , majd krémet kenve közepükre narancs-oreo párosítással össze ragasztgatjuk őket. Elfogult vagyok a narancsos íz terén,azért titkon remélem a ti tetszéseteket is elnyerik töltött kekszecskéim...


















Nincsenek megjegyzések: